Studia Podyplomowe - Zarządzanie e-sportem - Sopocka Szkoła Wyższa
19324
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-19324,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.1,vc_responsive
 

Studia Podyplomowe – Zarządzanie e-sportem

Cel studiów

Zarządzanie e-sportem to nowatorski kierunek studiów związany z coraz bardziej popularną na świecie i w Polsce dziedziną e-sportu. E-sport jest hybrydą dziedzin zarządzania i marketingu oraz zasad rynku sportowego wzbogaconego o aktywny udział uczestników – turnieje, pokazy. Może być ciekawym uzupełnieniem zajęć praktycznych prowadzonych w terenie. Celem prowadzonych przez Sopocką Szkołę Wyższą studiów jest kompleksowe zapoznanie słuchaczy z dziedziną e-sportu poprzez przybliżenie im najróżniejszych aspektów tego zagadnienia.

Celem prowadzonych zajęć jest między innymi przekazanie studentom wiedzy na temat:

 

  •  dyscyplin w e-sporcie oraz jego struktury ligowej
  • mistrzostw świata i wydarzeniach e-sportowych na świecie
  • finansowych i sprzętowych wymagań stawianych przed e-sportem
  • modelami biznesowymi w e-sporcie
  • prawa autorskiego funkcjonującego w e-sporcie
Adresaci studiów

Oferta skierowana jest do wszystkich osób, które zainteresowane są dziedziną e-sportu, zarówno pod względem zawodowym jak i hobbistycznym. A także chcą zdobyć podstawowe umiejętności w zakresie public relations, marketingu oraz zarządzania e-sportem, z uwzględnieniem rynku komentatorskiego.

Wykładowcy/Kierownik merytoryczny
Program studiów

Program studiów odzwierciedla realia rynku m. in. obejmuje także marketing e-sportowy, zarządzanie drużynami e-sportowymi, wkracza również w obszar do tej pory niedoceniany w sporcie – ochronę własności intelektualnej.

 

 

NAZWA PRZEDMIOTU

 

CEL PRZEDMIOTU

 

TREŚĆ

E-sport dyscypliny, ligi i mistrzostwa

 

Zapoznanie słuchaczy z dyscyplinami w e-sporcie

Zapoznanie słuchaczy ze strukturą ligową w e -sporcie

Gry zespołowe i gry indywidualne w e-sporcie, League of Legends, Counter Strike Global Offensive, DOTA2, Starcraft 2, System oceny graczy w League of Legends, System oceny graczy w Counter Strike Global Offensive, System oceny graczy w Starcraft, System ligowy w League of Legends, Stowarzyszenia ligowe w esporcie (ESL)

 

Ekonomiczne aspekty prowadzenia drużyny e-sportowej Zapoznanie słuchaczy z finansowymi oraz sprzętowymi wymaganiami w e-sporcie Wymagania sprzętowe w e-sporcie, Wymagane oprogramowanie w e-sporcie, Koszty sprzętu i licencji w e-sporcie, Starzenie technologiczne sprzętu komputerowego – leasing czy zakup, Koszt sal treningowych – gaming house, Koszty podróży i zakwaterowania na turniejach, Stawki za wygrane turnieje, Wpływy z reklam, Wpływy z portali społecznościowych, Wpływy ze stream’owania.

 

Strategie biznesowe w e-sporcie Zapoznanie słuchaczy z modelami biznesowymi w e-sporcie. Tworzenie drużyny w oparciu o sponsorów i wpływy z reklam, Tworzenie drużyny w oparciu o występy w płatnych turniejach, Tworzenie drużyny w oparciu o stałą grę w lidze, Tworzenie drużyny w oparciu o wpływy z mediów społecznościowych

 

Budowanie świadomości kibiców/społeczności Zapoznanie słuchaczy z budowaniem marki zespołu e-sportowego Problemy z uznaniem e-sportu za dyscyplinę w świadomości odbiorcy, Rozpoznawalność zespołu w mediach, Budowanie wizerunku drużyny, Występy w telewizji, transmisje z meczy, udostępnianie materiałów wideo online, Prowadzenie portali społecznościowych dla kibiców, Odróżnianie się od konkurencji na rynku

 

Umiejętności miękkie w zarządzaniu drużyną Zapoznanie słuchaczy z zakresem kompetencji społecznych oczekiwanych od menadżera e-sportowego.

 

Komunikacja z zespołem, Elastyczność działania, Kreatywność w rozwiązywaniu problemów, Współpraca w grupie, Dynamika i inicjatywa w działaniach, Zarządzanie czasem w zespole

 

Prawo własności intelektualnej w sporcie Przedstawienie podstaw prawnych związanych z funkcjonowaniem prawa autorskiego w obszarze sportu

 

Konstruowanie umów w ramach działalności sportowej, Zasady reklamy (m.in.: rodzaje reklamy/lokowanie produktów/podstawy prawne sponsoringu), Podstawy prawne związane z tworzeniem własnych programów, gier

 

Liczba godzin: 180

Opłata semestralna – 1900 PLN / semestr


Płatność w ratach – 400 PLN / 10 rat


Opłata rekrutacyjna – 100 PLN

Aplikuj już dzisiaj!

Biuro studiów podyplomowych:
hnowicka@ssw.sopot.pl
tel. kom.  505 139 566
(58) 555 83 80