Rachunkowość budżetowa i kontrola zarządcza w JSFP - Sopocka Akademia Nauk Stosowanych
Rachunkowość budżetowa i kontrola zarządcza w JSFP

Rachunkowość budżetowa i kontrola zarządcza w JSFP

flaga
poziom
Studia podyplomowe
wydział
Wydział Ekonomii i Finansów
tryb
Niestacjonarny, hybrydowy
dyplom
Świadectwo studiów podyplomowych
czas trwania
1 rok (2 semestry)
język
polski
terminy
Rekrutacja 01.04.2025 - 31.10.2025
lokalizacja
Sopot, Chojnice

cel studiów

Celem studiów jest przekazanie kompleksowej wiedzy z zakresu finansów, rachunkowości oraz sprawozdawczości w sektorze finansów publicznych.

Uczestnicy studiów zdobędą aktualną wiedzę oraz zwiększą posiadane umiejętności i kompetencje z zakresu rachunkowości budżetowej i sprawozdawczości budżetowej.

atuty kierunku

01
Materiały dostępne dla słuchaczy
Rozwiń
Zwiń

W ramach opłaty za studia słuchacz otrzymuje materiały od wykładowców związane z tematyką prowadzonych zajęć. Oprócz tego słuchacz studiów podyplomowych ma pełny dostęp do specjalistycznego księgozbioru uczelnianej biblioteki oraz może liczyć na pomoc ze strony pracowników biblioteki w odszukaniu interesujących go informacji.

02
Kadra praktyków życia gospodarczego
Rozwiń
Zwiń

Wszyscy wykładowcy to praktycy. Zajęcia prowadzone są w formie wykładów, case study i warsztatów.

03
Organizacja zajęć
Rozwiń
Zwiń

Organizacja zajęć: zajęcia odbywają 1-2 razy w miesiącu w soboty i niedziele (30-50% zajęć online).

sobota – 08.00 – 16.00
niedziela – 08.00 – 16.00

Forma zaliczenia studiów –  pisemny egzamin końcowy.

Do kogo adresowane są nasze studia?

Studia przeznaczone są zarówno dla osób pracujących w sektorze finansów publicznych, pełniących funkcję głównych księgowych, skarbników i pracowników działów finansowo-księgowych, jak też osób zamierzających podjąć pracę w tych służbach i dla wszystkich zainteresowanych tą problematyką.

Kto będzie Cię uczyć?
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego, radca prawny, Prezes Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku, członek Regionalnej Komisji Orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych przy Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Gdańsku, Zastępca Przewodniczącego Krajowej Rady Regionalnych Izb Obrachunkowych (KR RIO) oraz Przewodnicząca Komisji Analiz Budżetowych KR RIO, członek Kolegium Redakcyjnego Dwumiesięcznika „Finanse Komunalne”, specjalistka w zakresie prawa finansów publicznych oraz samorządu terytorialnego, od ponad dwudziestu lat zajmuje się zagadnieniami nadzoru i kontroli nad gospodarką komunalną, autorka kilkunastu recenzowanych publikacji naukowych z zakresu finansów komunalnych, ustroju samorządu terytorialnego oraz lokalnego prawa podatkowego w Polsce.
Rozwiń
Zwiń
zdjecie autora
Luiza Budner – Iwanicka
Certyfikowany Compliance Officer (ACO) oraz whistleblowing compliance officer (AWCO), audytor wewnętrzny (CRMA, CGAP) I auditor ISO 37001. Posiada aplikację kontrolerską Najwyższej Izby Kontroli oraz ponad dwudziestoletnie doświadczenie w prowadzeniu projektów audytowych w sektorze publicznym, finansowym i prywatnym. Ekspert w zakresie stosowania narzędzi krytycznego myślenia Jonah TOC. Praktyk zwinnych metod zarządzania oraz certyfikowany Scrum Master (PSM). Specjalizuje się we wdrażania wdrażania i ocenie systemów kontroli wewnętrznej i zarządzania ryzykiem oraz przeciwdziałania występowaniu korupcji i nadużyć opartych na COSO, COSO ERM, COSO 2016, ISO 19600, ISO 37001. Były obserwator przy Radzie ds. Standardów Audytu Wewnętrznego IIA Global oraz lider międzynarodowego zespołu w Podkomisji INTOSAI ds. kontroli wewnętrznej. Zrealizował ponad 100 projektów audytowych i kontrolnych. Absolwent studiów prawniczych na Uniwersytecie Gdańskim oraz doktoranckich na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończył również studia psychologii przywództwa w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. W pracy zawodowej oraz trenerskiej wykorzystuje narzędzia Design Thinking oraz User&Service Experience Design.
Rozwiń
Zwiń
zdjecie autora
Mariusz Sujka - Wykładowca, standardy antykorupcyjne i zarządzanie ryzykiem braku zgodności
Posiada wieloletnie doświadczenie trenerskie w zakresie prowadzenia szkoleń i zajęć na studiach podyplomowych z zakresu analizy systemów kontroli wewnętrznej i ich oceny, analizy ryzyka oraz metodyki audytu wewnętrznego, w szczególności w zakresie wdrażania programów i projektów finansowych ze środków unijnych.
Rozwiń
Zwiń
zdjecie autora
Grzegorz Zieliński
Menedżerka HR z kilkunastoletnim doświadczeniem zdobywanym w dużych i małych organizacjach. Procesy HR zna od podszewki i z chęcią dzieli się wiedzą na temat ich prawidłowego projektowania i wdrażania. Od kilku lat łączy pasję do HR z pracą dydaktyczną, wiedząc, jak ważna jest praktyka biznesu dla adeptów kierunków studiów, szczególnie tych związanych z kapitałem ludzkim. Mentorka, pasjonatka i propagatorka mentoringu jako niezwykle owocnej formy odkrywania i rozwijania potencjału tkwiącego w każdym z nas. Propagatorka budowania kultury różnorodności i włączania w organizacjach. Jako trener biznesu prowadzi warsztaty dotyczące przede wszystkim obszaru HR (HR strategiczny, procesy HR – projektowanie, optymalizacja, wdrażanie) i wzmacnianie przywództwa w organizacjach (skuteczna komunikacja, budowanie kultury feedbacku, jak budować silne zespoły, jak czerpać potencjał z różnorodności).
Rozwiń
Zwiń
zdjecie autora
Ewa Kirsz
Właścicielka biura rachunkowego, były główny księgowy. Biegły rewident. Członek Zarządu Oddziału Okręgowego w Gdańsku SKwP, komisji egzaminacyjnej, szkoleniowej i członkowskiej. Wieloletni wykładowca rachunkowości na kursach certyfikacji zawodu księgowego. Współzałożycielka i Opiekun Klubu Biur Rachunkowych. Członek Komisji Szkoleniowej PIBR. Współautorka publikacji na temat miejsca rachunkowości w podatkach.
Rozwiń
Zwiń
zdjecie autora
Agnieszka Mroczkiewicz
Ekonomista, absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego o specjalności Bankowość, Finanse publiczne i przedsiębiorstw, ukończyła Studia Podyplomowe z zakresu Finansów i Rachunkowości na Uniwersytecie Gdańskim, a także Studium Kierowników Projektów Europejskich przy Agencji Rozwoju Pomorza. Od początku kariery zawodowej związana z finansami publicznymi. Przez dwadzieścia dwa lata pracy w JST zdobyła doświadczenie w większości dziedzin, którymi zajmują się finanse publiczne. Ekspert w dziedzinie rozliczania projektów europejskich i szeroko pojętej rachunkowości budżetowej. Prowadzi zajęcia ze studentami z zakresu rachunkowości budżetowej oraz szkolenia służb finansowych JSFP. Obecnie pełni funkcję Dyrektora Wydziału Finansowego w Urzędzie Miasta Sopotu.

Rozwiń
Zwiń
zdjecie autora
Justyna Kisielewska

Chcesz poznać
pełny program nauczania?

Przedstawiony plan ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 par. 1 Kodeksu Cywilnego.

opłaty

Studia niestacjonarne i hybrydowe

I rok
Płatność roczna 5500 zł  
Płatność za semestr 2 x  2800 zł
Płatność w 10 ratach 10 x  570 zł
Płatność w 12 ratach 12 x  480 zł
Opłata wpisowa 200 zł 0 zł

 

rekrutacja

Zasady naboru

Kolejność zgłoszeń
Po starcie rekrutacji warto, jak najszybciej dostarczyć nam komplet dokumentów. Dzięki temu możemy dać gwarancję zarezerwowanego miejsca. Im później zgłaszają się kandydaci, tym są mniejsze szanse na wolne miejsce w grupie.
Dyplom studiów wyższych I stopnia lub studiów jednolitych
Uczestnikami studiów podyplomowych mogą być absolwenci studiów licencjackich, inżynierskich i magisterskich. O przyjęciu kandydata na studia decyduje kolejność zgłoszeń.

Etapy rekrutacji

  1. IRKINTERNETOWA REJESTRACJA KANDYDATA – to podstawowy krok, który należy zrobić, aby dołączyć do naszej akademickiej społeczności. To tutaj odbywa się rejestracja online. Po wpisaniu danych osobowych wybiera się kierunek studiów, a system generuje gotowe dokumenty rekrutacyjne.
  2. Opłata rekrutacyjna – należy ją wpłacić na podany w IRK numer konta. Co jeżeli wybrany kierunek się nie uruchomi? Spokojnie, to nie zdarza się często! Wyślij e-mail z prośbą o zwrot należności, a pieniądze z powrotem trafią na Twoje konto. Psst… zajrzyj tutaj, może aktualnie mamy promocję.
  3. Dokumenty rekrutacyjne – z perspektywy biura rekrutacji, jest to najbardziej pożądany element. Jakie to dokumenty i skąd je wziąć? W IRK jest cała lista wygenerowanych dokumentów, wg. której należy je skompletować.
  4. Dyplom studiów wyższych I stopnia lub studiów jednolitych – po otrzymaniu upragnionego dyplomu prosimy o jak najszybsze dostarczenie go do biura rekrutacji. Na początek można je wgrać w formie skanu do IRK, ale okazanie oryginału (najpóźniej do 1 października) jest absolutnie niezbędne. Uwaga! Do czasu wyrobienia dyplomu po obronie, do celów rekrutacyjnych możesz dostarczyć zaświadczenie o ukończeniu studiów z dziekanatu.
  5. Decyzja o przyjęciu na studia – oczekuj na swoim koncie IRK zmiany statusu!

Termin i miejsce składania dokumentów

Podpisane dokumenty należy dostarczyć w ciągu 7 dni od daty rejestracji. Przyszły słuchaczu, nie zapomnij zabrać ze sobą dowodu osobistego! Dokumenty można składać osobiście lub za pośrednictwem poczty/kuriera.

ADRESY
SANS Sopot
ul. Rzemieślnicza 5, 81-855 Sopot 

SANS Chojnice
ul. Młodzieżowa, 89-600 Chojnice

Najczęściej zadawane pytania

kontakt

Biuro Studiów Podyplomowych i Szkoleń

EMAIL

podyplomowe@sopocka.edu.pl

NUMER TELEFONU KOMÓRKOWY

(+48) 509 655 417

(+48) 531 915 560

    Zostaw swój email, by uzyskać więcej informacji.

    Skip to content