Technologie energii odnawialnych - Sopocka Akademia Nauk Stosowanych
Technologie energii odnawialnych

Technologie energii odnawialnych

flaga
poziom
Studia podyplomowe
wydział
Wydział Architektury, Inżynierii i Sztuki
tryb
Niestacjonarny, hybrydowy
dyplom
Świadectwo studiów podyplomowych
czas trwania
1 rok (2 semestry)
język
polski
terminy
Rekrutacja od 15.03.2024 do 31.10.2024
lokalizacja
Sopot

cel studiów

Celem studiów jest uzyskanie przez słuchaczy wiedzy z zakresu problematyki wytwarzania i wykorzystania energii odnawialnej w duchu rozwoju zrównoważonego.

To niezmiernie ważny i przyszłościowy kierunek myślenia; w tej chwili transformacja energetyczna dokonuje się na całym świecie, w Polsce również. Jak pokazują badania, jeśli w ciągu dwóch dekad nie dokonamy dekarbonizacji energetyki i nie przeprowadzimy transformacji energetycznej w kierunku odnawialnych źródeł energii, koszty zaniechania będą dwukrotnie wyższe niż cena przeprowadzenia takiej modernizacji. Aby to jednak do transformacji doszło, potrzebni są specjaliści posiadający zarówno świadomość wagi problemu, ale również kompetencje projektowe i technologiczne.

Tematyka studiów podyplomowych obejmuje min.:

  • inżynierię lądową,
  • technologie energetyczne odnawialnych źródeł energii,
  • do prezentacji współczesnych technologii programy komputerowe.
Do kogo adresowane są nasze studia?

Adresatem kierunku są absolwenci licencjatów, studiów inżynierskich, studiów magisterskich różnych kierunków wykazujący zainteresowanie projektowaniem, posiadający chęć rozwoju w tym zakresie.

ATUTY KIERUNKU

01
Materiały dostępne dla słuchaczy
Rozwiń
Zwiń

W ramach opłaty za studia słuchacz otrzymuje materiały od wykładowców związane z tematyką prowadzonych zajęć. Oprócz tego słuchacz studiów podyplomowych ma pełny dostęp do specjalistycznego księgozbioru uczelnianej biblioteki oraz może liczyć na pomoc ze strony pracowników biblioteki w odszukaniu interesujących go informacji.

02
Kadra praktyków
Rozwiń
Zwiń

Zajęcia na tym kierunku prowadzone są przez specjalistów w danej dziedzinie i praktyków.

03
Organizacja zajęć
Rozwiń
Zwiń

Organizacja zajęć: zajęcia odbywają się 1-2 razy w miesiącu w soboty i niedziele (30-50% zajęć online).

sobota – 08.00 – 16.00
niedziela – 08.00 – 16.00

Forma zaliczenia studiów – projekt dyplomowy (seminarium dyplomowe zakończone obroną).

Kto będzie Cię uczyć?
Absolwent Politechniki Gdańskiej. Tytuł doktora uzyskał w 2007 roku za pracę „Kształtowanie architektury terenów sąsiadujących ze śródlądowymi korytarzami wodnymi w aspekcie zrównoważonego rozwoju”. Laureat wyróżnienia za innowacyjną pracę badawczą na międzynarodowej konferencji Sustainable Building 2005 w Tokio. Współlaureat nagrody Modernizacja roku 2013 za projekt przebudowy kina Polonia w Sopocie. Współautor Kaszubskiego Centrum Sportowo-Rekreacyjne – Centralnego Ośrodka Szkoleniowego Polskiego Związku Płetwonurkowania, wyróżnionego przez Ministra Infrastruktury w kategorii „Budowa roku 2010”. Współautor pierwszego w Polsce pilotażowego zeroenergetycznego przedszkola w Sierakowicach, nagrodzonego w 2018 roku przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska nagrodą główną. Autor artykułów i współautor monografii naukowych m.in. „Małe dworce kolejowe w warunkach restrukturyzacji transportu” dla „Dworzec kolejowy w strukturze miasta”.
Rozwiń
Zwiń
zdjecie autora
prof. SANS, dr inż. arch. Bartosz Felski - Opiekun merytoryczny
Architekt i nauczyciel akademicki, urodzony w Gdańsku (rocznik 1969). Ukończył studia na Wydziale Architektury Politechniki Gdańskiej w roku 1995. Od roku 2009 związany z Sopocką Akademią Nauk Stosowanych, gdzie obecnie prowadzi zajęcia w szeroko pojętej tematyce komputerowego wspomagania projektowania 2D i 3D oraz BIM na Wydziale Architektury i Architektury Wnętrz. Posiada doświadczenie zawodowe w dziedzinie architektury, które zdobył w ramach współpracy z biurami projektowych w Polsce jak i w ramach własnej działalność projektowej, którą prowadzi od 2004 roku. Architekt IARP i członek Pomorskiej Okręgowej Izby Architektów.
Rozwiń
Zwiń
zdjecie autora
mgr inż. arch. Michał Adam Kruczalak
Architekt IARP i nauczyciel akademicki. Absolwentka Wydziału Architektury i Urbanistyki Politechniki Gdańskiej. Członkini Pomorskiej Okręgowej Izby Architektów. Od ukończenia studiów nieprzerwanie zawodowo zajmuje się projektowaniem architektury i wnętrz o różnych funkcjach, zarówno prywatnych, jak i publicznych (między innymi projekty bibliotek w Gdyni i Gdańsku). Zajmuje się także działalnością naukową. Od 2009 roku związana z Sopocką Akademią Nauk Stosowanych, gdzie prowadzi zajęcia oraz kursy dotyczące komputerowego wspomagania projektowania 2D oraz 3D oraz projektowania budynków jednorodzinnych.
Rozwiń
Zwiń
zdjecie autora
mgr inż. arch. Katarzyna Kapturska
Partnerka ESO Audit. Wcześniej Członkini Zarządu PricewaterhouseCoopers. Biegła rewident z ponad 25 letnim stażem pracy w firmach audytorskich. Wiceprezeska Polskiej Izby Biegłych Rewidentów w latach 2015-2019. Członkini Rady Programowej Open Eyes Economy Summit oraz Kongresu Solidarni w Rozwoju. Członkini Rady Konsultacyjnej przy Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. Członkini Kapituły Konkursu „Orły ESG” organizowanego przez Rzeczpospolitą (rp.pl). Członkini Rady Programowej Projektu Kompas ESG współorganizowanego przez Forbes i Pracodawców RP Ambasadorka 30% Club Poland. Wykładowczyni akademicka z zakresu etyki biznesu i zrównoważonego rozwoju. Pomysłodawczyni i Mentorka Programu studiów podyplomowych #ESG w praktyce. Założycielka Zespołu ds. Raportowania Niefinansowego. Członkini Kapituły Konkursu Forum Odpowiedzialnego Biznesu na najlepsze Raporty Społeczne. Członkini Kapituły Konkursu VERBA VERITATIS na najlepszą pracę z zakresu etyki biznesu. Mówczyni i Moderatorka paneli dyskusyjnych wokół ekonomii wartości i raportowania zrównoważanego rozwoju
Rozwiń
Zwiń
zdjecie autora
Ewa Sowińska

Chcesz poznać
pełny program nauczania?

Przedstawiony plan ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 par. 1 Kodeksu Cywilnego.

opłaty

Studia niestacjonarne

I rok
Płatność roczna 5500zł  5000 zł
Płatność za semestr 2 x  2800 zł 2550 zł
Płatność w 10 ratach 10 x  570 zł  520 zł
Płatność w 12 ratach  12 x  480 zł 450 zł
Opłata wpisowa 200 zł 0 zł

 

rekrutacja

Zasady naboru

Kolejność zgłoszeń
Po starcie rekrutacji warto, jak najszybciej dostarczyć nam komplet dokumentów. Dzięki temu możemy dać gwarancję zarezerwowanego miejsca. Im później zgłaszają się kandydaci, tym są mniejsze szanse na wolne miejsce w grupie.
Dyplom studiów wyższych I stopnia lub studiów jednolitych
Uczestnikami studiów podyplomowych mogą być absolwenci studiów licencjackich, inżynierskich i magisterskich. O przyjęciu kandydata na studia decyduje kolejność zgłoszeń.

Etapy rekrutacji

  1. IRK INTERNETOWA REJESTRACJA KANDYDATA – to podstawowy krok, który należy zrobić, aby dołączyć do naszej akademickiej społeczności. To tutaj odbywa się rejestracja online. Po wpisaniu danych osobowych wybiera się kierunek studiów, a system generuje gotowe dokumenty rekrutacyjne.
  2. Opłata rekrutacyjna – należy ją wpłacić na podany w IRK numer konta. Co jeżeli wybrany kierunek się nie uruchomi? Spokojnie, to nie zdarza się często! Wyślij e-mail z prośbą o zwrot należności, a pieniądze z powrotem trafią na Twoje konto. Psst… zajrzyj tutaj, może aktualnie mamy promocję.
  3. Dokumenty rekrutacyjne – z perspektywy biura rekrutacji, jest to najbardziej pożądany element. Jakie to dokumenty i skąd je wziąć? W IRK jest cała lista wygenerowanych dokumentów, wg. której należy je skompletować.
  4. Dyplom studiów wyższych I stopnia lub studiów jednolitych – po otrzymaniu upragnionego dyplomu prosimy o jak najszybsze dostarczenie go do biura rekrutacji. Na początek można je wgrać w formie skanu do IRK, ale okazanie oryginału (najpóźniej do 1 października) jest absolutnie niezbędne. Uwaga! Do czasu wyrobienia dyplomu po obronie, do celów rekrutacyjnych możesz dostarczyć zaświadczenie o ukończeniu studiów z dziekanatu.
  5. Decyzja o przyjęciu na studia – oczekuj na swoim koncie IRK zmiany statusu!

Termin i miejsce składania dokumentów

Podpisane dokumenty należy dostarczyć w ciągu 7 dni od daty rejestracji. Przyszły słuchaczu, nie zapomnij zabrać ze sobą dowodu osobistego! Dokumenty można składać osobiście lub za pośrednictwem poczty/kuriera.

ADRES
SANS Sopot
ul. Rzemieślnicza 5, 81-855 Sopot 

Najczęściej zadawane pytania

kontakt

Biuro Studiów Podyplomowych i Szkoleń

EMAIL

podyplomowe@sopocka.edu.pl

NUMER TELEFONU KOMÓRKOWY

(+48) 509 655 417

(+48) 531 915 560

    Zostaw swój email, by uzyskać więcej informacji.

    Skip to content